Klacht indienen

Bent u ontevreden over onze dienstverlening, dan kunt u een klacht indienen. Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn en zeker te weten dat uw klacht bij de juiste afdeling terecht komt, doet u de klachtencheck. Van daaruit verwijzen we u verder.

Melding doen openbare ruimte

Als u een probleem wilt melden in uw buurt zoals een kapotte lantaarnpaal, een omgewaaide boom of overlast van dieren of jeugd.
Dan kunt u een Melding openbare ruimteexterne-link-icoon doen.

Ik ben ontevreden over de behandeling door de gemeente

Als u ontevreden bent over de manier waarop u bent behandeld door de gemeente. Dan kunt u klacht indienen bij de gemeente.

Ik ben niet tevreden over een andere overheidsinstantie

Heeft u een klacht over een andere overheidsinstantie, zoals een ministerie, provincie of waterschap. Raadpleeg dan de website van de Nationale Ombudsmanexterne-link-icoon.
Let op: u moet als klager wel eerst de gehele klachtenprocedure van de gemeente doorlopen hebben.

Ik heb een klacht over (het gedrag van) de politie

Meer informatie vindt u op de pagina Klacht indienen bij de politie.

Ik voel me gediscrimineerd

Als u zich gediscrimineerd voelt. Dan kunt u via de pagina discriminatie een klacht indienen.

Ik heb een klacht over een bedrijf dat de milieueisen niet naleeft

Wanneer een bedrijf de milieueisen niet naleeft, kunt u als inwoner, bedrijf of instelling dit melden bij de Milieudienst. In geval van hinder (illegale lozingen, luchtvervuiling, stankoverlast, geluidsoverlast) kunt u direct bij de Milieudienst een klacht indienen. Naar de Milieudienstexterne-link-icoon

Ik heb een klacht over een bedrijf dat de regels niet naleeft

Als u een klacht  heeft over een bedrijf dat de regels niet naleeft,
Kunt u via de pagina klacht over een bedrijf zien hoe u het beste een klacht kunt indienen.