Er is geen dag hetzelfde

20 oktober 2023
TeamVelsen

In 2018 begon ik bij de gemeente Velsen bij de afdeling Vergunningen, Toezicht & Handhaving. Tijdens het introductieprogramma voor nieuwe medewerkers kreeg ik een inkijkje bij verschillende afdelingen, waaronder het Klantcontactcentrum (KCC). Dit vond ik gelijk een interessante werkplek. Wat weten de collega’s daar veel over de gemeente en hoe divers is hun dagelijkse werk.

Na 2 jaar kwam er een vacature vrij bij het KCC. Dat was voor mij een mooi moment om de switch te maken.

Contact houden in Coronatijd

Net nadat ik was ingewerkt ging Nederland op slot vanwege corona. Ineens zat ik alleen thuis, met een laptop vol systemen en informatie, koptelefoon en mobiele telefoon. Dat was best spannend, want ik wist lang niet alles. Gelukkig was er een goed informatiesysteem en Teams om contact met elkaar te houden. Na corona kwamen we weer op kantoor, dat was best even wennen. Maar het was ook erg fijn om als team weer samen te zijn.

Het grootste deel van mijn werk is aan de telefoon en een dagdeel per week aan de balie in de publiekshal. Wij zijn het eerste aanspreekpunt voor inwoners, ondernemers, bedrijven en organisaties.

Goed kunnen schakelen en samenwerken

Wat mijn werk leuk maakt, is dat we gemeente breed op de hoogte moeten zijn van wat er speelt. Het is constant schakelen tussen informatie en een diversiteit aan vragen. Daardoor is er geen dag hetzelfde. 
Door de korte lijnen die we als KCC onderhouden met de afdelingen binnen de organisatie, kunnen we de dienstverlening naar de inwoners blijven verbeteren.

Bij het KCC werken we in een hecht team. Een goede samenwerking is belangrijk omdat we ons realiseren waarvoor we het doen; namelijk voor de inwoners, ondernemers, bedrijven en organisaties in Velsen.