Collectevergunning

Beschrijving

Voor het inzamelen van geld voor een goed doel is een vergunning nodig.

De gemeente hanteert het landelijk collecterooster zoals dat door het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) is opgesteld. Alle landelijke fondsen hebben hierin een vaste collecteweek en hebben een doorlopende vergunning. Het landelijke collecterooster heeft een aantal vrije periodes.

U vraagt uitsluitend een vergunning aan voor collecteren in de vrije periodes.Op de website van het CBF vindt u het landelijke collecterooster.

Een vergunning kan alleen aangevraagd worden door een rechtspersoon zoals een stichting of vereniging oftewel een ANBI-organisatie.

Wetgeving

Algemene Plaatselijke Verordening (APV) Velsen 2019

Aanvragen

Het aanvragen van een collectevergunning doet u digitaal. Hiervoor heeft u DigiD nodig.

Aanvraag collectevergunning

Voorwaarden

U moet geregistreerd te staan bij het Centraal Bureau Fondsenwerving. Bij de aanvraag let de gemeente op het doel van de inzameling, de organisatie en het gewenste tijdstip.

Bijzonderheden

Contactgegevens

Gemeente Velsen  Vergunningen
Vergunningen
Postbus 465
1970 AL IJmuiden

Maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 16:00 uur en donderdag van 8.00 tot 20.00 uur/
Voor technische en vakinhoudelijke vragen aan een vakspecialist moet een afspraak gemaakt worden. Telefoonnummer: 14 0255 (zonder kengetal) of 0255 567200.

 

Contact met de gemeente

14 0255 of 0255 567200
Of kijk op de pagina Contact

Adres

Bezoekadres: Dudokplein 1, 1971 EN IJmuiden
Postadres: Postbus 465, 1970 AL IJmuiden

Openingstijden algemeen

Op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur.
Op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur. 

Openingstijden Burgerzaken

Op werkdagen van 08.00 tot 16.00 uur.
Op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur.