Attestatie de vita (bewijs van in leven zijn)
Beschrijving
Een Attestatie de vita is een schriftelijke verklaring dat u in leven bent op het moment van afgifte. U kunt dit bewijs nodig hebben voor pensioenfondsen of andere uitkeringsinstanties. Dit bewijs moet u persoonlijk afhalen aan de balie.
U kunt dit bewijs alleen aanvragen in de gemeente waar u woont.
Aanvragen
Een afspraak maken kan op 2 manieren:
- Online afspraak.
- Telefonisch via 0255 567200 of 14 0255 (zonder kengetal).
Meenemen naar uw afspraak:
- Een geldig legitimatiebewijs (paspoort of Nederlandse identiteitskaart).
- Bankpas of geld. U betaalt direct het voor het bewijs.
- Eventueel de brief van het pensioenfonds waarin om het bewijs van leven gevraagd wordt.
Wilt u - als gezaghouder (ouder(s) of voogd) - voor uw kind een Attestatie de Vita ophalen, dan moet uw kind meekomen.
Kosten
Als u de attestatie de vita nodig hebt voor een pensioenaanvraag zijn er geen kosten aan verbonden. U moet wel de brief van het pensioenfonds meenemen.
Tarief 2023
Product | Kosten |
Attestatie de vita |
€15.70 |
Bijzonderheden
Is het onmogelijk voor u om persoonlijk langs te komen? Neem dan telefonisch contact op via 0255 567200 of 14 0255 (zonder kengetal). Dan bekijken we samen met u de mogelijkheden.
Contactgegevens OUD
Gemeente Velsen Burgerzaken
Bezoekadres
Gemeentehuis Velsen
Dudokplein 1
1971 EN IJmuiden
Klant Contact Centrum
Burgerzaken werkt op afspraak van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur en op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur.
Postadres:
Postbus 465,
1970 AL IJmuiden
Telefoon 0255 567200 of 14 0255 (zonder kengetal)
Website www.velsen.nl
E-mail burgerzaken@velsen.nl