Adresonderzoek

Beschrijving

Staat iemand op uw adres ingeschreven die er niet woont? Of heeft iemand een briefadres op uw adres en kunt u die persoon niet meer bereiken? Dan kunt u een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente. U kunt een adresonderzoek ook intrekken.

Hoe werkt het?

Een adresonderzoek werkt als volgt:

  1. De gemeente krijgt een melding waaruit blijkt dat iemand niet meer woont of niet meer bereikbaar is op het adres waarop deze persoon staat ingeschreven in de BRP van de gemeente Velsen.
  2. De gemeente Velsen doet een adresonderzoek. Het versturen van (oproep)brieven en een huisbezoek van een toezichthouder van de BRP kunnen onderdeel zijn van een adresonderzoek.
  3. Krijgt u post binnen voor de persoon waar een adresonderzoek naar loopt? Stuur deze post retour afzender.

Intrekken adresonderzoek

Hebt u een adresonderzoek aangevraagd en wilt u dit intrekken? Alleen de aanvrager van een adresonderzoek kan dit intrekken. U hebt hierbij nodig:

  • een geldig legitimatiebewijs.
  • een schriftelijke verklaring van de aanvrager waarin staat waarom hij of zij het adresonderzoek wil intrekken.

 

Aanvragen

Bent u de nieuwe bewoner van een adres?

Denkt u dat een vorige bewoner onterecht staat ingeschreven op uw nieuwe adres? Vraag dan een adresonderzoek aan. Neem hiervoor telefonisch contact met ons via 0255 567200 or 14 0255 (zonder kengetal).

Bent u de hoofdbewoner van een adres waar iemand is vertrokken?

Vermoedt u dat die persoon zich nog niet heeft uitgeschreven?
Meldt zijn/haar vertrek schriftelijk via:
Gemeente Velsen
Burgerzaken
Postbus 465
1970 AL IJmuiden.

Liever mondeling melden?

Maak een afspraak met Burgerzaken als u een aanvraag voor adresonderzoek liever mondeling wilt doen. Klik hier voor het maken van een afspraak.

Hoe lang duurt het?

De gemeente probeert om een adresonderzoek binnen 12 weken af te handelen. Er zijn verschillende zaken die hierbij een rol kunnen spelen. Hoe het adresonderzoek gaat, hangt af van welke informatie er is. Soms betekent dit dat de gemeente meer tijd nodig heeft.

Tijdens het onderzoek

Tijdens het adresonderzoek kunnen andere overheidsinstanties u vragen stellen over de persoon die volgens u op uw adres ingeschreven staat. U kunt tegen deze instanties zeggen dat deze persoon ‘in onderzoek staat’.

 

Contactgegevens

Gemeente Velsen Burgerzaken

Bezoekadres

Gemeentehuis Velsen
Dudokplein 1
IJmuiden

Klant Contact Centrum
Burgerzaken werkt op afspraak van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur en op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur.
Volg de basisregels om verspreiding coronavirus te voorkomen.
Heeft u verkoudheidsklachten? Maak dan een nieuwe afspraak en laat u testen.

Contact met de gemeente

14 0255 of 0255 567200
Of kijk op de pagina Contact

Adres

Bezoekadres: Dudokplein 1, 1971 EN IJmuiden
Postadres: Postbus 465, 1970 AL IJmuiden

Openingstijden algemeen

Op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur.
Op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur. 

Openingstijden Burgerzaken

Op werkdagen van 08.00 tot 16.00 uur.
Op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur.