Adresonderzoek

Beschrijving

Staat iemand op uw adres ingeschreven die er niet woont? Of heeft iemand een briefadres op uw adres en kunt u die persoon niet meer bereiken? Dan kunt u een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente. 

Aanvragen

U kunt dit online regelen via het formulier Melden adresonderzoekexterne-link-icoon.   

Hoe lang duurt het?

De gemeente probeert om een adresonderzoek binnen 12 weken af te handelen. Er zijn verschillende zaken die hierbij een rol kunnen spelen. Hoe het adresonderzoek gaat, hangt af van welke informatie er is. Soms betekent dit dat de gemeente meer tijd nodig heeft. 

Kosten

Een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente kost niets.

Bijzonderheden

De gemeente  start zelf een adresonderzoek

Als u verhuist, moet u dat binnen 5 dagen na uw verhuizing aan de gemeente doorgeven. Dat staat in de wet. Doet u dit niet? Dan kunnen wij onderzoek doen om uw nieuwe adres te achterhalen. Dat doen wij als wij een melding hebben ontvangen. Administratief onderzoek en huisbezoek kunnen onderdeel zijn van een adresonderzoek.

Verhuist u naar een andere gemeente? Meld dit dan binnen 5 dagen na de verhuizing bij uw nieuwe gemeente.

Gevolgen

Als wij u tijdens het onderzoek niet vinden, kunnen wij u uitschrijven. U staat dan niet meer op een adres ingeschreven. Dat kan vervelende gevolgen voor u hebben.

Denk bijvoorbeeld aan het stopzetten van:

  • Uitkeringen, zoals de bijstandsuitkering of AOW.
  • Toeslagen, zoals kinderbijslag, kinderopvangtoeslag of huurtoeslag.
  • Studiefinanciering.

U kunt ook geen legitimatiebewijs of uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) aanvragen. 

Contactgegevens

Burgerzaken

Burgerzaken werkt op afspraak van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 16.00 uur en op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur.

E-mail

Burgerzaken@velsen.nl