Geheimhouding persoonsgegevens

Beschrijving

In de basisregistratie personen (BRP) staan persoonsgegevens. Dit zijn gegevens zoals uw naam, adres, burgerlijke staat en nationaliteit. U kunt deze gegevens van uzelf en uw kinderen tot en met 16 jaar opvragen. Deze gegevens vindt u via MijnOverheid.nlexterne-link-icoon of opvragen bij de gemeente Velsen.  Deze gegevens worden gebruikt door verschillende organisaties.  Wilt u weten welke instellingen uw gegevens krijgen? Kijk op de website Wiekrijgtmijngegevens.nlexterne-link-icoon.

Wilt u niet dat uw gegevens aan derden worden doorgegeven? Vraag dan aan de gemeente om geheimhouding van uw persoonsgegevens. U hoeft daar geen specifieke reden voor op te geven. U kunt de geheimhouding ook weer laten stoppen. Als u verhuist, hoeft u niet opnieuw geheimhouding aan te vragen.

Ook als u geheimhouding heeft, is de gemeente verplicht uw gegevens door te geven aan overheidsinstellingen zoals de Belastingdienst, politie en Justitie of de Sociale Verzekeringsbank (SVB).

Aanvragen

U kunt op 2 manieren een verzoek indienen:

  1. Digitaal
    Verzoek geheimhouding persoonsgegevensexterne-link-icoon

  2. Persoonlijk aan de balie in het gemeentehuis
    Maak een afspraak.
    Neem uw geldige legitimatiebewijs mee naar uw afspraak.

Uw aanvraag wordt altijd goedgekeurd. Binnen 4 weken krijgt u een bevestigingsbrief thuis gestuurd.

Kosten

Het aanvragen van geheimhouding is gratis.

Bijzonderheden

Contactgegevens

Burgerzaken

Bezoekadres

Gemeentehuis Velsen
Dudokplein 1
1971 EN IJmuiden

Klant Contact Centrum

Burgerzaken werkt op afspraak van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 16.00 uur en op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur.

Postadres

Postbus 465
1970 AL IJmuiden

Telefoon

0255 567200 of 14 0255 (zonder kengetal)

E-mail

Burgerzaken@velsen.nl