Wet BAG (Basisregistraties voor Adressen en Gebouwen)

Beschrijving

De Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) bevat alle officiële adressen en gebouwen in Nederland. Hierdoor hebben alle adressen 1 officiële schrijfwijze en alle gebouwen 1 uniek ID. De gemeente houdt alle gegevens over Velsen bij.

Al deze gegevens samen staan in de Landelijke Voorziening BAG (LVBAG) die het Kadaster beheert.

Soms is een gegeven fout uit de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG). Weet u niet zeker of een gegeven klopt? Of is het niet helemaal compleet? Elke burger (dus niet alleen de inwoners van Velsen) kunnen mogelijke fouten in registraties doorgeven.

Uw eigen pand kunt u opzoeken op een digitale kaart.

Aanvragen

U kunt op 2 manieren een melding doen van een fout in de BAG.

  1. U kunt een mail sturen naar bag@velsen.nl. Binnen 2 dagen ontvangt u bericht van de gemeente met een eerste beslissing. Dit kan zijn:
  • De gegevens uit de melding worden overgenomen.
  • De melding is onjuist.
  • Verder onderzoek is noodzakelijk.
  1. U doet een terugmelding via het Kadaster.

Bijzonderheden

Contactgegevens

Gemeente Velsen / Burgerzaken

Bezoekadres
:
Gemeentehuis Velsen
Dudokplein 1
IJmuiden

Klant Contact Centrum
Burgerzaken werkt op afspraak van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 16.00 uur en op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur.

Postadres
Postbus 465,
1970 AL IJmuiden
Telefoon 0255 567200 of 14 0255 (zonder kengetal)

Website www.velsen.nl 
E-mail info@velsen.nlt.a.v. Burgerzaken

 

 

 

Contact met de gemeente

14 0255 of 0255 567200
Of kijk op de pagina Contact

Adres

Bezoekadres: Dudokplein 1, 1971 EN IJmuiden
Postadres: Postbus 465, 1970 AL IJmuiden

Openingstijden algemeen

Op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur.
Op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur. 

Openingstijden Burgerzaken

Op werkdagen van 08.00 tot 16.00 uur.
Op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur.