Wet BAG (Basisregistraties voor Adressen en Gebouwen)
Beschrijving
De Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) bevat alle officiële adressen en gebouwen in Nederland. Hierdoor hebben alle adressen 1 officiële schrijfwijze en alle gebouwen 1 uniek ID. De gemeente houdt alle gegevens over Velsen bij.
De gegevens van alle gemeenten staan bij elkaar in de Landelijke Voorziening BAG (LVBAG) die het Kadaster beheert.
Soms is een gegeven fout uit de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG). Weet u niet zeker of een gegeven klopt? Of is het niet helemaal compleet? Elke burger (dus niet alleen de inwoners van Velsen) kunnen mogelijke fouten in registraties doorgeven.
Uw eigen pand kunt u opzoeken op een digitale kaart.
Aanvragen
U kunt op 2 manieren een melding doen van een fout in de BAG.
1. U kunt een mail sturen naar bag@velsen.nl. Binnen 2 dagen ontvangt u bericht van de gemeente met een eerste beslissing. Dit kan zijn:
- De gegevens uit de melding worden overgenomen.
- De melding is onjuist.
- Verder onderzoek is noodzakelijk.
2. U doet een terugmelding via het Kadaster.
Nadere regels
De gemeente gebruikt voor het bijhouden van de BAG vooral gegevens die verstrekt worden bij aanvragen omgevingsvergunning. Om ervoor te zorgen dat we daarbij over de juiste informatie beschikken kan de gemeente aanvullend bouwtekeningen en situatietekeningen bij de initiatiefnemers opvragen. Dit is vastgelegd in de Nadere regels naamgeving en nummers Velsen 2024.
Bijzonderheden
Meer informatie
Contactgegevens
Gemeente Velsen / Burgerzaken
Bezoekadres:
Gemeentehuis Velsen
Dudokplein 1
IJmuiden
Klant Contact Centrum
Burgerzaken werkt op afspraak van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 16.00 uur en op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur.
Postadres
Postbus 465,
1970 AL IJmuiden
Telefoon 0255 567200 of 14 0255 (zonder kengetal)
Website www.velsen.nl
E-mailinfo@velsen.nlt.a.v. Burgerzaken