Verlies of diefstal rijbewijs

Beschrijving

Is uw rijbewijs gestolen of bent u deze kwijt? Het is nodig om dit te melden om identiteitsfraude tegen te gaan en voor de aanvraag van een nieuw rijbewijs.

U kunt uw melding op twee manieren doen.

  1. Bij de RDW via rdw.nl. Als u de melding doet via de RDW dan zijn er geen kosten aan verbonden.
  2. Bij uw gemeente. U kunt in dezelfde afspraak ook een nieuw rijbewijs aanvragen. Als u een melding van vermissing doet bij de gemeente zijn er wel kosten aan verbonden. Maak een afspraak om een verklaring van vermissing te doen.

U kunt ook telefonisch een afspraak maken via 0255 567200 of 14 0255 (zonder kengetal).

Kijk voor meer informatie bij Rijbewijs.

Kosten

Tarief 2023

Omschrijving Kosten
Melding bij RDW geen
Melding bij gemeente  € 19,25

 

Contactgegevens

Gemeente Velsen Burgerzaken

Bezoekadres

Gemeentehuis Velsen
Dudokplein 1
1971 EN IJmuiden

Klant Contact Centrum
Burgerzaken werkt op afspraak van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur en op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur.

Postadres:
Postbus 465,
1970 AL IJmuiden

Telefoon 0255 567200 of 14 0255 (zonder kengetal)

Website www.velsen.nl 
E-mail burgerzaken@velsen.nl

Contact met de gemeente

14 0255 of 0255 567200
Of kijk op de pagina Contact

Adres

Bezoekadres: Dudokplein 1, 1971 EN IJmuiden
Postadres: Postbus 465, 1970 AL IJmuiden

Openingstijden algemeen

Op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur.
Op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur. 

Openingstijden Burgerzaken

Op werkdagen van 08.00 tot 16.00 uur.
Op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur.