Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

Beschrijving

Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. Werkgevers of instanties kunnen daar om vragen. Bijvoorbeeld als u in het onderwijs of de kinderopvang , of als taxichauffeur gaat werken of vrijwilligerswerk gaat doen, een eigen bedrijf start of in het buitenland gaat wonen.

De gemeente is niet altijd degene waar u moet zijn voor uw aanvraag. De organisatie die een VOG van u verlangt, weet of u bij ons moet zijn of bij de landelijke website justis.nl. Informeer hier eerst naar bij uw werkgever.

 

Aanvragen

Particulieren

Aanvragen kan op 3 manieren:

1.  Als u zeker weet dat u bij de gemeente een VOG moet aanvragen, maak dan eerst een online afspraak of telefonisch: 0255 567200.

Meenemen:

  • Een geldig legitimatiebewijs
  • Het ingevulde aanvraagformulier
  • Pinpas of contant geld.

2. U kunt bij de gemeente ook direct een Online aanvraag Verklaring Omtrent Gedrag invullen.

3. Moet u bij Justis zijn doe dan een online aanvraag Verklaring Omtrent Gedrag via de landelijke website justis.nl

Bedrijven

Werkgevers kunnen er voor kiezen de VOG aanvraag digitaal te doen. Kijk op justis.nl.

Vrijwilligers

Hebt u een VOG nodig voor uw vrijwilligerswerk? Kijk op justis.nl.

Kosten

Tarieven 2023

Aanvraag VOG via balie Burgerzaken en online  € 41,35
Aanvraag via Justis € 33,85

Bijzonderheden

Woont u in het buitenland?

Informatie over het aanvragen van een VOG als u in het buitenland woont, vindt u op justis.nl. U kunt daar ook een aanvraagformulier downloaden.

Machtiging

Als u de VOG voor iemand anders aanvraagt moet u het schriftelijke machtigingsformulier meenemen. Het formulier moet door de aanvrager en de gemachtigde ondertekend zijn. Neem altijd een geldig legitimatiebewijs van uzelf en de aanvrager mee.

Contactgegevens

Postadres
Gemeente Velsen
Postbus 465
1970 AL IJmuiden

Bezoekadres
Klant Contact Centrum
Dudokplein 1
1971 EN IJmuiden
Openingstijden
Op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur en op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur

Telefoon Klant Contact Centrum: 0255 567200 of 14 0255 (zonder kengetal)
Bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur
E-mailcontactformulier

Contact met de gemeente

14 0255 of 0255 567200
Of kijk op de pagina Contact

Adres

Bezoekadres: Dudokplein 1, 1971 EN IJmuiden
Postadres: Postbus 465, 1970 AL IJmuiden

Openingstijden algemeen

Op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur.
Op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur. 

Openingstijden Burgerzaken

Op werkdagen van 08.00 tot 16.00 uur.
Op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur.