Afschriften burgerlijke stand en uittreksels voor zakelijk gebruik
Beschrijving
Bent u een advocaat, notaris of een andere bevoegde instantie?
Als u dit nodig heeft voor uw werkzaamheden kunt u een afschrift of uittreksel van een akte van de burgerlijke stand of uittreksel uit de Basis Registratie Personen (BRP) aanvragen. U doet dit online bij de gemeente. Wij kunnen uw aanvraag alleen behandelen als:
- de gebeurtenis waarvoor u een aanvraag doet heeft plaatsgevonden in de gemeente Velsen.
- de persoon waarvoor u het uittreksel BRP aanvraagt, ingeschreven staat bij de gemeente Velsen.
Aanvragen
Online aanvragen
Bij een online aanvraag betaalt u direct via internet en krijgt u het afschrift van een akte of het uittreksel per post toegestuurd.
- Aanvraag uittreksel BRP voor zakelijk gebruik
- Aanvraag uittreksel burgerlijke stand voor zakelijk gebruik
Let bij het aanvragen goed op welk uittreksel u kiest. Wanneer u het verkeerde aanvraagt, krijgt u geen geld terug. Er zijn dan wel kosten gemaakt om uw gegevens op te zoeken.
Kosten
Omschrijving | Kosten |
---|---|
Algemeen uittreksel BRP | € 16,60 |
Uittreksel burgerlijke stand | € 16,60 |
Omschrijving | Kosten |
---|---|
Algemeen uittreksel BRP | € 17,10 |
Uittreksel burgerlijke stand | € 17,10 |
Disclaimer: aan deze bedragen kunnen geen rechten ontleend worden. Leges zijn definitief na publicatie van de legesverordening op www.overheid.nl in december 2024.
Contactgegevens
Burgerzaken
Bezoekadres
Gemeentehuis Velsen
Dudokplein 1
1971 EN IJmuiden
Klant Contact Centrum
Burgerzaken werkt op afspraak van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 16.00 uur en op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur.
Postadres
Postbus 465
1970 AL IJmuiden
Telefoon
0255 567200 of 14 0255 (zonder kengetal)