Gemeente Velsen verstuurt (privacy)gevoelige informatie beveiligd via e-mail en gebruikt hiervoor Zivver.

Beveiligde e-mail ontvangen

1. Als u een beveiligde mail van ons ontvangt ziet die er zo uit:

Voorbeeld beveiligde mail

 

2. Wanneer u op openen heeft geklikt wordt er gevraagd om een toegangscode.

Voorbeeld met vraag toegangscode in te vullen en knop ontgrendel bericht

3. De toegangscode kan op verschillende manieren aan u verstrekt worden:

  1. Per post, telefonisch of persoonlijk. Deze code blijft geldig en die kan u bij een volgend bericht eveneens gebruiken.
  2. Per sms. Deze code is éénmalig. Bij een volgend bericht krijgt u automatisch een nieuwe code. Uw mobiele telefoonnummer moet bekend zijn bij de afzender.
  3. Per e-mail. Ook dit is een éénmalige code die u ontvangt in een aparte e-mail. Aangezien deze methode minder veilig is, zal de gemeente Velsen dit alleen doen als het niet anders kan. Om de code te ontvangen klikt u eerst op Code verzenden. U ontvangt de code vervolgens in een aparte e-mail.

Venstervoorbeeld van knop code verzenden en de mogelijkheid om verder te gaan

 

4. Reageren op beveiligde e-mail

Na het openen van de beveiligde e-mail kunt u reageren. Klik op de knop Beantwoorden in het geopende bericht.

Venstervoorbeeld van knop code verzenden en de mogelijkheid om verder te gaan

Hier stelt u een bericht op en kunt u uw bijlagen toevoegen. Uw reactie wordt eveneens veilig verzonden.

5. Vragen of wijzigingen in e-mailadres of telefoonnummer

Hebt u een vraag over een ontvangen e-mailbericht, hebt u geen toegangscode ontvangen of is uw mailadres of telefoonnummer gewijzigd? Neem contact op met uw contactpersoon bij de gemeente Velsen: telefoonnummer: 14 0255 (zonder kengetal ervoor).